Poraďte auto do 20 000 EUR, najlepšie kombi a nejazdené

Zobraz úvodný príspevok
Čauko, viem, že toto je fórum o bývaní, ale tak automobil hádam aspoň okrajovo súvisí s bývaním :) Celý život žijem v tom, že striedam kadejaké šupné staré auta a každý rok kúpim nejaký črep za dvojku a potom banujem, že sa rozpadáva. V podstate som mal za 30 rokov života viac áut jak frajeriek :D Každopádne, už ma to nebaví a som ochotný ísť radšej do nejakého leasingu a zobrať nové auto, kým nám EU ešte úplne nezakáže spaľovacie motory. Problém je ten, že neviem čo vybrať. Tie ceny dnes sú neskutočné, o tom potom, ale čo to za hovienka sa dnes vyrábajú? Okay, pôvodne som vôbec nechcel žiaden turbobenzín a 1.0 hovienka som ani nepovažoval za motory. Som však ochotný ísť do 1.0 turba, lenže ani tam moc nenachádzam to, čo hľadám. Takže otázka - čo hľadám? Auto vhodné pre rodinu. Mám ženu, dve deti a psa. Ideál, ak by to bolo kombičko, alebo aspoň kus väčší kufor. Proste chcem tým povedať, že také vysávače ako picanto a i10 a pod. pre mňa nie sú vhodné. Palivo benzin, alebo benzin plyn. Kruťak by som chcel aspoň 200. Potrebujem auto, na ktoré keď šliapnem, tak to proste ide a nie že sa mu musím prosiť na trojke do kopca devedesiat. Úplná topka by bola, keby to malo pamäťové sedačky, to som mal v jednom mojom mondeu. Bolo to super, že keď som si svojim kľučom otvoril ja, tak sa mi naštelovali zrkadla aj sedačka a keď si otvorila žena, tak sa naštelovali jej. Proste sadneš a jazdiš a nie 10 minut štelovať zrkadla a sedačku a všetko... Ostatné požiadavky ani moc nemám, ešte akurát chcem manuálnu prevodovku, ideálne 6 stupňovú. Reči o tom, že automaticka je super si nechajte pre tých, ktorých to zaujíma, ja som si skúsil a viem, prečo chcem manuál. Proste tak to je, tak sa s tým prosím nezdržujme. Ďakujem za pochopenie. No a bolo by super, keby bola kus vyššia verzia, teda aby som v roku 2023/24 bol schopný aspoň zadné okná otvárať elektricky (tempomat, dažďovy a svetelný senzor sú príjemné benefity pre mňa). Ekologia mi je ukradnuta, no a čo. Idealne, ak by to nemalo ani štart stop. Ale to už asi dnes nie je možné... Rozpočet mám samozrejme čo najnižší. Chcel by som vliezť do 20k Zatiaľ čo som pozeral, tak: Seaty, hyundaie, fordy, kie vylučujem. Kde by mi to vychádzalo cenovo, tak tam sú že 56kW a kruťak 117Nm pri 4200 otačkach (akože wtf... to aj na motorke mám lepší kruťak) Renaulty, pežoty, citroeny vylučujem, lebo sú to francúze a s tým nechcem mať nič spoločné. Tiež viem prečo, nepotrebujem presviedčať. Fiat, mitsubishi, honda, VW - nemajú nič v mojej cenovej hladine Škodovky - tu by som sa možno vedel stotožniť s fabiou 1.0 a 81kW verzia má aj 6 stupeň mechaniku, aj je to benzin, aj má 200 kruťak. Len neviem, aký to má kufor. Suzuki - Vitara by možno mohla splňať moje požiadavky Lada Xray - na počudovanie ruska Lada vyzerá super, výkon 91, kruťak cez 200. Len sa teraz kvoli embargu asi nebude dať reálne zohnať. Dacia duster motor TCe 130 má kruťak krásnych 240Nm. Len marhy nepíšu pri jakych otáčkach (bo keď to bude pri 6000, tak nech si nechajú...) Vedeli by ste prípadne odporúčiť ešte nejaký podobný automobil? Upozorňujem, že nemám záujem o jazdenky, už fakt nie. Ani o pokračovanie leasingu a podobné prkotiny. Max som ochotný ísť do predvádzacieho vozidla, ak bude mať do tých 15-20k najazdené. Ďakujem
Odpovedať
1
17
18

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@palo18 @toky1 mal som ceed 1.6 CRDi 2008 vydrzal…
@sousedekovci89 ty si tiež niekedy jak ..... poznáš porekadlo. "výnimka potvrdzuje pravidlo"
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@palo18 @toky1 mal som ceed 1.6 CRDi 2008 vydrzal…
@sousedekovci89 Ja mám zas z prvej ruky historky o rozsypaných relatívne nových autách takže len preto som vravel, že o nekazivosti dnešných áut do 150tisíc km by som bol opatrný. Teraz napr. kolega rieši audi Q5 benzínový dvojliter - vačkový hriadeľ nieje z jedného kusu ale zváraný a na jednom mieste sa zvar poddal a trolilinku sa skrútil hriadeľ. Síce málinko ale aj to stačilo aby mu zmätkovalo auto a dva mesiace ho mal v servise kým prišli na chybu a ten hriadeľ vymenili. 130tisíc km necelých. Paušálne si ale nedovolím na základe takýchto skúseností tvrdiť, že sa dnešné autá kazia. Iní užívatelia môžu mať skúsenosti podobné tvojim.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od toky1:

@sousedekovci89 Ja mám zas z prvej ruky historky …
@toky1 zaleži podla mna kus od kusu ... podla toho jak sa ktory robotnik vyspal a jaku mal naladu až po konštelacii hviezd... ja aj zato chcem ist do jazdeneho elektra, že podla mna dobry a vydareny spalovak ti len tak dakto nepreda ale radsej si ho nechá... preto som opatrny na tie bazarovky... zas cisto nove auto mne osobne pridu ako zbytocne vyhodene peniaze... jasne podnikatel co si to odpise -DPH plus auto mu zaraba a brazdi slovensko , to je ina vec... tam je jasne ze kupi fungel nove a po troch rokoch posuva a tak dokoloa.... ale zas elektro bazarove je podla mna mensi risk ako spalovak... jednak tam je menej veci na pokazenie... fatalne problemy napr. porucha baterky sa vacsinou prejavi hned na zaciatku , a ludia elektra predavaju vacsinou preto, že chcu lepšie elektro s vacsim dojazdom... spalovaky zväčša predavaju lebo sa niečo poruchava aspon moj nazor... ze väčšia loteria je pri kupe jazdenky ... no neviem stale som na pochybach :D
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@toky1 zaleži podla mna kus od kusu ... podla toh…
@dexter89 Priznám sa že ja mám obavu z elektroniky ako u elektroáut tak aj u áut s konvenčným pohonom. A čím ďalej je tej elektroniky viac. Ako som ti predtým písal ten náš správca siete prešiel od elektrického Nira cez Ionic5 k Ionic 6 a teraz sa vozí na Dusterovi benzín LPG. Ionic 6 parádne vozenie ale v našich servisoch nekonečne dlho riešili závady elektroniky, ktoré spravili auto technicky nespôsobilým premávky. Už v záruke to bol neskutočný problém a neviem si predstaviť ako by sa tieto veci riešili po nej. Stačí že máš v aute káblové zväzky vrámci šetrenia s nejakou tenkostennou izoláciou a niekde sa jeden z tých kilometrov káblikov na jednom mieste zalomí alebo časom neizoluje tak ako by mal a môže byť problém zistiť v čom a kde presne je chyba. Pretože si myslím že diagnostika napr. takúto poruchu ťažko identifikuje a lokalizuje. A tak nejako mám pocit, že tej elektroniky je v elektroaute viac ako v klasike.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@sousedekovci89 Ja mám zas z prvej ruky historky …
@toky1 ja si o spolahlivosti koncernovych aut myslim svoje 🙂
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od palo18:

@sousedekovci89 ty si tiež niekedy jak ..... pozn…
@palo18 prilis vela vynimiek na jednom mieste nemyslis?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dexter89 Priznám sa že ja mám obavu z elektronik…
@toky1 no ja obavu nemám , aj keď po pravde po zhliadnutí tohto som dosť razantne upustil od hyundaiu ioniqu aj keď dizajnovo pekne aj aerodynamicky super ale dosť veľa ľudí s tým vraj má problémy ... Vraj aj odchádzajú na tom ložiská motorov a celkovo asi sa im nejak nedarí https://youtu.be/hgO_M8c6F7U?si=p13oZ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dexter89 Priznám sa že ja mám obavu z elektronik…
@toky1 uz od zavedenia CAN zbernic dakedy okolo roku 2000 bolo v aute plno kablov uplne ku vsetkemu... Ak sa bojis predratia kabla, alebo oxidacie konektorov, tak male nizkotriedne EV, bude mat urcite menej kablov a konektorov ako vyssia trieda spalovak... A pri rovnakom aute len rozdielnej motorizacii by som bol tiez na pochybach, lebo manazment spalovacieho motora je komplikovanejsi (snimace, aktuatory) ako elektromotor. Este je tu baterka vs nadrz, ale aj par snimacou na baterke ten motor nedobehne... Inak keby servisy nenaucili ludi vytapat motor wapkou (mne je jasne preco to robia), nebola by oxidacia (akoze vodotesnych konektorov) taky strasiak - lebo to je castejsia el. porucha ako predtraty kabel (povacsine nepohyblivo uchyteny)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od matko101112:

preverené v toyote výmena oila jaris e cvt výmen…
@matko101112
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dexter89 Priznám sa že ja mám obavu z elektronik…
@toky1 Pro šetrení sa nejde cestou zmenšovania izolácie, pretožr by to spôsobovalo problémy pri strojom odizolovaní vodičov. Ide sa cestou používania hliníkových vodičov a vodičom s prierezom 0.13 mm. Takýto tenký vodič sa veľmi ľahko pretrhne napríklad pri manipulácii - napríklad montáži do karosérie, pri pretočení káblového zväzku atď.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od minoo:

@toky1 uz od zavedenia CAN zbernic dakedy okolo r…
@minoo ja nechápem odkiaľ taká blbosť prišla ... Už keď som prvýkrát v živote videl pipka ako má otvorenú kapotu a vysokotlakovou wapkou pere vodu priamo na agregát , len sedliacky rozum ti povie že to je asi blud keď už na základnej škile deti učia že voda a elektrina spolu dokopy proste neide ... Rovnako tak mi rozum neberie keď vidím niekoho na elektro kolobežke parat po lejaku ... Ono tie lacnejsie čínske samozrejme vraj tiež majú nejakú ochranu dekľa ... Ale už som videl rozobratu kolobrdu a pekne skorodované a hrdzou nahlodane konektory na vodičoch aj na článkoch baterky ... Ale paradoxne to spôsobí napr. Aj keď to necháš niekde v garáži v zime , potom s tým prídeš do tepla a komponenty dnu sa ,,orosia,, Ale ľudia samozrejme mnoho veci nevedia a potom im to odchádza ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@minoo ja nechápem odkiaľ taká blbosť prišla ... …
@dexter89 no ja som to videl robit na svojom aute chalana, co robil v jednom autorizovanom servise (nie mechanika) a vravel mi, ze to je v pohode, ze u nich v servise to bezne tak robia... Okrem ineho mi vravieval, ze ta znacka (pre ktoru su autorizak) ma furt problemy s elektrikou... Nevravim, ze som odhalil sprisahanie, ale nemali malo roboty...
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od minoo:

@dexter89 no ja som to videl robit na svojom aute…
@minoo mne tiež jeden mechanik svojvoľne raz vystriekal agregát nejaký brigádnik ... Priznal sa mi že ako krásne je teraz čistý ... Od vtedy začali problémy aj keď na tom aute boli už predtým ... Ale chyba bola podľa mňa aj to , že môj oco mal to auto od nova a chodil do roboty krátke trasy aj v zime 800metrov ! Proste studené štarty a krátke trasy... Veľa ľudí povie že benzinaku to nevadí ale to je ten motor 1,4tsi niekto povie že to vadí tomu viac ako dieslu... Mne osobne príde sedliackym rozumom že to žiadnemu autu moc neprospieva ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@minoo mne tiež jeden mechanik svojvoľne raz vyst…
@dexter89 tazko pausalizovat, ja kym som mal len diesel, som na nom bezne v zime chodil aj len na postu 500m (teraz rovnako na benzine)... ked vies co sa v tom motore, v ktorom rezime odohrava a vies aky rezim prevlada, tak vies comu zvysit udrzbu... to je cele... Vzdy sa moze prihodit nejaka porucha a podvedomie hlada prirodzene pricinu v oblasti, ktoru pozna (co som s autom ja robil), ale nie vzdy to s tym nesuvisi. Ja som sa nikdy neprisposoboval autu v mojich potrebach, ved to nie je z cukru... Ked nezanedbas udrzbu... a teda predpisana udrzba = zanedbana udrzba ak chces aby to vydzalo viac ako rata zivotnost vyrobca (co chce asi kazdy)...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@minoo ja nechápem odkiaľ taká blbosť prišla ... …
@dexter89 samozrejme prat wapkou plne bomby do motoroveho priestoru je nezmysel, ale bezne to tam vodu zniest musi, uz len to ze ked si to rezes 120 po dialnici v dazdi tiez si tak mierne motor wapkujes 😃
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@petersd niečo s pred 1998 je už takmer veterán, …
@duzu to nie je žiadna výhra každých 8 rokov kupovať auto na leasing.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@dexter89 samozrejme prat wapkou plne bomby do mo…
@sousedekovci89 ved si otvor po takej jazde kapotu a uvidis co bude/nebude mokre...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@sousedekovci89 ved si otvor po takej jazde kapot…
@minoo otvaral, mokre bolo vsetko kam som letmym pohladom dovidel.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@minoo otvaral, mokre bolo vsetko kam som letmym …
@sousedekovci89 akoze mokre, ze mlaky na dekloch, poistkovom boxe, riadiacej jednotke? Nehadam sa, nepoznam kazde auto. U mna mokry motor nebyva (mokry, ze by tieklo z neho), nejaka vlhkost tam prirodzene je, ale tym, ze je to cele zo spodku zakrytovane, je minimalna. Aj ked neotvaram kapotu po kazdom dazdi, stitky po servise lepim, tak ze su na rane a boli by urcite rozmocene...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od wilson1281:

@duzu to nie je žiadna výhra každých 8 rokov kupo…
@wilson1281 kupujem vždy za hotové niekedy je pri kúpe za hotovosť zľava , aj ked sa predávajúci snažia nahovoriť na rôznu spoluúčasť financovania,na tom zarábajú tiež nie len na predaji auta, priestor akolo motora pod kapotou mávam mokrý len pri poriadnych búrkach, ked je na ceste ešte kopa vody, ináč je to vždy suché , občas kvapká voda pri pustenej klíme ale to je bežné
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:

@minoo otvaral, mokre bolo vsetko kam som letmym …
@sousedekovci89 hej ale asi bude rozdiel možno nejaka nepriama vlhkosť ktorá sa tam dostane nejak cez chladič za jazdy možno v poriadnych prietrži mračien ... A rozdiel keď priamo na motor pereš vysokotlakovu vodu ... Ani prirodzený dážď keby tam nebol žiaden dekel a kapota , tak aspoň nepadá pod takým tlakom ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@sousedekovci89 hej ale asi bude rozdiel možno ne…
@dexter89 spaľovacie motory majú kopu miest kde uniká cez vydraté ložiská olej na to sa nabalí prach a motor sa horšie chladí, preto sa používa i horúca Wapka, dnes by mala byť inštalovaná i elektrická sústava tak aby jej nevadil tlak vody, pokiaľ mám auto v záruke musia byť ročné kontroly v certifikovanom servise , staršie autá sa kontrolujú len každé 2 roky na STK, ja tam musím chodiť zo zákona aj ked tam nikdy nič nenájdu akurát ma oberú o 90Eur
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@dexter89 spaľovacie motory majú kopu miest kde u…
@duzu k tomu oleju, loziskam a chladeniu... ak jazdis na starej tatre ok, inak cisty mytus...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@duzu k tomu oleju, loziskam a chladeniu... ak ja…
@minoo čo je mýtus? unikanie oleja?alebo čistene Wapkou len tak pre parádu?
Odpovedať
@duzu 1. unikanie oleja cez vydrate loziska - dnesnodoby motor nema loziska, cez ktore by mohol tiect olej aby zababral motor a mohol si to len oplachnut a dalej jazdit... Ak ti tecie gufero na kluke na strane prevodovky, mas zamasteny len spodok - ale treba ho vymenit a uz tiect nebude. Ak gufero na strane remenice, mas mastny rozvod a musis ho hned menit. Ak gufera na vackach, detto mastny rozvod a musi ist dole. Ak mas retaz, je to uzavrete, netecie von... Olej moze presakovat inakade, ale ak to vadi (co nemusi), treba to pretesnit, nie ho len dookola oplachovat 2. Chladenie omasteneho vs. sucheho motoru - mas v aute vzduchom chladeny motor? Nema to ziadny realny vplyv ak nemas tym mastnym bordelom zapchaty chladic (co nemas), ze ho neprefukne - btw, to je jedine miesto, kde ma wapka v motorovom priestore vyznam... Teda ani nie v motorovom, skor pred nim...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@duzu 1. unikanie oleja cez vydrate loziska - dne…
@minoo však to povedz v servise aby na tom nezarábali, ja s tým na nových autách do záruky problém nemám, dnes už pomerne dosť 8.r. a potom ešte výhodne predám,už dopredu pri kúpe si treba zistiť čo sa dá dobre predať, starinu tak cigošom
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@minoo však to povedz v servise aby na tom nezará…
@duzu som nebol v servise dakych 10-15 rokov... Nemam im preco vycitat zarabanie. Praveze som rad, ze zarabaju a auta sa opotrebavievavavaju, kedze je na tom nasa ekonomika dost zavisla... Ja som to wapkovanie riesil len koli tomu, ze sa tu niekto bal el. problemov a toto s tym dost suvisi, kedze som uz rozobral dost zaoxidovanych "vodotesnych" konektorov...
Odpovedať
1
17
18
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?