Odpoveď na príspevok od wolodymyr:
Celorocky su mackopes vhodne pre niekoho kto jazd… @wolodymyr niektore celorocky maju lepsie parametre ako znackove zimne napr brzdenie na snehu a porovnatelne napr brzdenie na mokrej vozovkeOdpoveď na príspevok od wolodymyr:
Celorocky su mackopes vhodne pre niekoho kto jazd… @wolodymyr no ja neviem, mam celorocne continental a nemam take problemy :D a ked bolo nasnezene neodhrnute, nevysiel som ani ma zimnych tak to je jedno ak nechodite po horach, ine ako celorocne by som neriesil ... ale od znamej znacky a overene ...Odpoveď na príspevok od shadowmilan:
@wolodymyr no ja neviem, mam celorocne continenta… @shadowmilan Presne tak. Ja mám teraz druhú sadu celoročných. Prvá bola od Michelin, teraz od Continental a nemám s nimi žiaden problém. V zime jazdím v podstate len Valaliky - KE a v KE. Mimo nejazdím takmer vôbec. Kebyže ale jazdím na lyžovačky tak beriem asi sezónne prezutie.Odpoveď na príspevok od papulaa:
Prosím vás kúpil som si nový rodinný kombík a roz… @papulaa Kúp si aj tie celoročné. Ale ber v úvahu, že s dezénom 4mm s nimi na snehu to bude hodne zlé a to samé v lete na vode. Takže si vypočítajú ekonomickú stránku. Neviem aký rozmer pneu máš, koľko ťa stojí sada. Ja som mal tie Michelin a upustil som od toho. Ako nové som ich dával v máji, zima na nich bola dobrá, ale potom ďalší rok cez leto, to už bolo dosť zlé, hlavne dážď. Pritom letné s vzorom 4mm by to dali s prehľadom. Nájazd som mal na nich niečo cez 20k km. Takže som sa vrátil s5 k dvom sadám, lebo využiteľnosť výšky dezénu je dosť malá. V tých testoch, testujú vždy nové pneu... Už by konečne mali urobiť aj testy opotrebených pneu, napr. s 50% vzorom, ako sa správajú vtedy...Odpoveď na príspevok od papulaa:
Prosím vás kúpil som si nový rodinný kombík a roz… @papulaa určite celoročné. Ja som kúpil nové auto na letných a proaktívne som kúpil sadu elektrónov + zimné. Teraz chcem určite už celoročné a tej jednej sady sa neviem zbaviť...Odpoveď na príspevok od shadowmilan:
@wolodymyr no ja neviem, mam celorocne continenta… @shadowmilan ak nevyjdeš na zimných nie je to len o gumách ale o aute, i s pohonom len prednej nápravy, systém kontroluje otáčky všetkých kolies a rýchlo reaguje, zabezpečí kontrolu tlaku pneu upozorní na zníženie tlaku , ,ABS -pri brzdení ich nezablokuje,ESP-vyrovnáva v zákrutách,pribrzdením jednotlivýck kolies v závislosti od natočenia volantu,ASR-pribrzdí nezaťažené,je to aktívna ochrana, no vždy len do určitej rýchlosti, už mi auto reagovalo na všetke, odporúčam vyskúšať na voľnej ploche ako sa správaOdpoveď na príspevok od frantisekca:
@papulaa Kúp si aj tie celoročné. Ale ber v úvah… @frantisekca ved to zbadáš ked sú zodraté ako sa správa ak zrovna niekde nepretekáš, tam ťa zachráni i zabrzdenie o pár metrov skôr, v bežnej premávke si to nemôžeš dovoliť, nevieš kto ti nedá prednosťOdpoveď na príspevok od frantisekca:
@papulaa Kúp si aj tie celoročné. Ale ber v úvah… @frantisekca S tým o jazdených celoročkách máš svoju pravdu. Po troch rokoch s nájazdom 63 tisíc km som celoročné Micheliny menil aj keď mali ešte dostatočný dezén ale začínali na vode trochu plávať.Odpoveď na príspevok od duzu:
@shadowmilan ak nevyjdeš na zimných nie je to le… @duzu V decembri 2022 kúpili (firma) Dacia Dusteri/y 😂. Neviem o inom aute, ktoré by malo prísnejšiu kontrolu preklzu. V januári, na začiatku roka (2023) bola tá kalamita. Išiel (či skôr nešiel?) som s tým? Katastrofa. A vrcholom bolo, keď som musel zastaviť na pumpách a listovať v tej hrubej knihe, že ako vypnúť ESP. A na počudovanie, tá firemná verzia tam nemá to tlačítko 😂, verzia s ohrevom sedadiel, cúvacia kamera atď a nemá možnosť vypnúť ESP... Našťastie, na tej pumpe mali aj reťaze, síce o rozmer menšie, ale išli nasadiť. Takže nové zimné pneu a auto (bez reťazí) nepoužiteľné.Odpoveď na príspevok od toky1:
@frantisekca S tým o jazdených celoročkách máš sv… @toky1 U mňa to bolo o kus skôr. Asi záleží aj od auta. A možno to bolo až po nájazde 30k km. Jazdím hodne a aj iné autá. Ale viem, že keď mali tie 4mm, tak to nebolo dobré a taká voda v vyjazdenej koľaji bola docela problém aj pri nižšej rýchlosti.Odpoveď na príspevok od frantisekca:
@duzu V decembri 2022 kúpili (firma) Dacia Duste… @frantisekca to musíš jazdiť do poriadneho kopca,kde je kopa mokrého utlačeného snehu, tam v zime nepomôže ani 4-kolka, jedine reťaze, blízo mňa mám všade kopčeky , no reťaze tam nemôžeš použiť vždy,len ked poriadne sneží, stačí že na určitom úseku svieti slnko a je tam už asfalt, niekedy som mal škodovku poháňaná len zadná náprava do kopca žiaden problém, teraz to využívam na krátku vzdialenosť cúvam s predným pohonom, k domu mám tak 180 metrov po ulici kde sa bežne jadí len na 2 stupniOdpoveď na príspevok od frantisekca:
@duzu V decembri 2022 kúpili (firma) Dacia Duste… @frantisekca co viemtak nevypinatelne ESP ma cim dalej tym viac novych aut.Odpoveď na príspevok od duzu:
@frantisekca to musíš jazdiť do poriadneho kopca,… @duzu No, pred rokom som išiel cez Vernár, keď bola tá kalamita a na nových zimných pneu (Barum), predný pohon som to prešiel, zatiaľ čo iné autá sa nemohli rozbehnúť, pohnúť (kôli blokujúcim kamiónom). Aj Octavia 4x4 tam sa trápila a ostala za mnou niekde .Odpoveď na príspevok od papulaa:
Prosím vás kúpil som si nový rodinný kombík a roz… @papulaa ja som za celoročné, síce ich ešte nemám na autách, lebo mne sa oplatí si kúpiť letné z bazoša od takých ako Ty (kúpi nové auto a predá nové gumy lacno) 😅 ale má manzelkine auto plánujem. Kolegom som ukázal testy a kúpili si ich. Jeden Michelin a druh Goodyear. Na celoročných sa mi trošku nepáči jediná vec, a to, že majú menší dezén. Najmä tie michelin tie majú tuším nové 6.7mm. Chápem to a verím, že sa nebudú rýchlo opotrebovavat ale tak z princípu sa mi to nepáčilo. Viem, že letné nové majú tiež podobne ale zimné majú okolo 8mm a viac. Goodyear mali trošku vyšší dezen a continental asi tiež.Odpoveď na príspevok od frantisekca:
@duzu No, pred rokom som išiel cez Vernár, keď b… @frantisekca tie kamiony by mali tadiaľ v zime zakázať sprieči sa a zablokuje celú cestu i na niekoľko hodín, chodia tadiaľ madari , už na dobšinskom kopci majú problém, minulý rok ho rozširovali , o ten sa pomerne starajú pre preteky , asi najlepší kopček na učenie jazdy cez strmé zákruty Šturec cesta medzi BB-MT, nie je taký strmý ako na Donovali ale má kopec veľkých zákrut,podobná je i cez Čertovicu, pár rokov dozadu boli jeden víkend nezjadné všetke 3 susedné , Vernár, Čertovica , DonovaliOdpoveď na príspevok od papulaa:
Rozmer letnych co mam teraz je 225 45 r17 takze h… @papulaa u mna maju 50ooo a este sa ich nechystam vymenit, 5rOdpoveď na príspevok od papulaa:
Rozmer letnych co mam teraz je 225 45 r17 takze h… @papulaa Continental AllSeasonContact 2 91H 205/55/R16Odpoveď na príspevok od shadowmilan:
@papulaa u mna maju 50ooo a este sa ich nechystam… @shadowmilan 5 rocne gumy treba poslat cim skor tatam.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@shadowmilan 5 rocne gumy treba poslat cim skor t… @sousedekovci89 Neblázni. Tento rok som konečne vymenil za nové pneu z roku 2015, boli na aute od nova 😂.Odpoveď na príspevok od frantisekca:
@sousedekovci89 Neblázni. Tento rok som konečne … @frantisekca ked si cestny strelec kludne. Videl som co (ne)dokazu stare gumy a takyto hazard so zivotom mi nestoji za to 🙂Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@frantisekca ked si cestny strelec kludne. Videl … @sousedekovci89 Auto má najazdené 60k km. Viac najazdilo cez zimu. Mimo to, výrobcovia hovoria o nejakých 10tich rokoch. Auto garážované, pneu to boli Bridgestone. Sa pozri na parkovisku pred supermarketom, na čom jazdia ľudia, že siahajú aj po čínskych noname pneu a ešte aj tie mávajú ošľahané kôli zlej geometriu, že im niekedy už drôtiky vyliezajú. Tiež často nechápem, ako to, že majú STK, EK, keď dymia, smrdia, deravé to majú, keď je jasné, že je absolútne zanedbaná akákoľvek údržba a diely držia po kope iba nejakým zázrakom. Tie gumy z roku 2015 neboli isto horšie, než Matador Hectorra, ktoré má môj sused na BMW X3 G01.Odpoveď na príspevok od frantisekca:
@sousedekovci89 Auto má najazdené 60k km. Viac n… @frantisekca never tomu. Tie gumy boli mrtve. To ze si nemusel riesit krizovu situaciu lebo v premavke tie gumy s tym najazdom stravili nula cela prd neznamena ze jeden strelec z bocnej ulice by ti ukazal ci ta guma podrzi v rozhodujucej chvili.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@frantisekca never tomu. Tie gumy boli mrtve. To … @sousedekovci89 Prepáč, v tomto s tebou súhlasiť nebudem, odjazdené (v osobákoch) mám viac, než väčšina ľudí tu na fóre a ešte nejaké cítenie s autom mám, takže určite na tom neboli tie pneu tak zlé, ako si myslíš. To auto nemá tak sterilné riadenie, ako väčšina súčasných automobilov. Aqaplaning tam problém bol, lebo dezén mal asi 3mm. Tie gumy som chcel už minulý rok vymeniť, ale premýšľal som nad predajom toho auta a keďže to boli ešte pôvodné z výroby, tak som ich tam chcel nechať. A opravujem napísané vyššie, boli tam Dunlop SP BLURESPONSE. Už sú tam Continental EcoContact 6. A rozdiel? Okrem toho aqaplaningu (nebolo kde vyskúšať) tie Continental majú menší valivý odpor, dosť citeľné, žiaden iný výraznejší rozdiel nebadať. Možno aj tie nové maju tvrdšiu zmes, veď ekológia, Green deal... Ale štítkovo sú A,B,B, teda lepšie, než ContiContact 5. Pred 25 rokmi urobili losí test s Xantiou. Dodnes drží prvenstvo. Aké pneu boli v tej dobe, že tu krízovú situáciu tak bravúrne to auto prešlo, s takou rýchlosťou? A nedokážu to prekonať ani super športové autá, s pneu "na zákazku", kde prezutie stojí 50 000€.